Καλωσόρισμα

Εγώ, ο πρωτοπανεντιμοϋπέρτατος Κωνσταντίνος Καντακουζηνός, οι κουροπαλάτιοί μου, οι πρωτοσπαθάριοί μου, οι λογοθέτες μου, η κυρα-Μαριγώ η πλύστρα μου και η Σβετλάνα η μασέζ μου (σιάτσου) σας καλωσορίζουμε εις το ιστολόγιόν μου.

Τρίτη, 21 Ιουνίου 2011

Εικόνες

Εικόνα 1η: Αγοράζω μερικά πραγματάκια για τη δουλειά μου (απαραίτητα αλλά και αδικαιολογήτως πανάκριβα). Η ευγενής πωλήτρια στο (επίσης αδικαιολογήτως) υπερχλιδάτο κατάστημα με εξυπηρετεί, αν και ο μηνιαίος μισθός της είναι μάλλον όσος και μερικά από τα πραγματάκια που αγοράζω. Έξω εργάτες σκάβουν τρύπες στο δρόμο κάτω από τον ήλιο και μπάτσοι ντυμένοι με αλεξίσφαιρα (επίσης στον ήλιο) φυλάνε - δεν ξέρω τι: τις τρύπες; το κατάστημα; ή απλώς είναι εκεί για να τους βλέπουν οι Εξαρχειώτες γείτονες του καταστήματος; Ξαφνικά όλοι σταματάμε και κοιτάμε μια μαύρη Lexus που μπαίνει στο πάρκινγκ του καταστήματος: είναι το αφεντικό της επιχείρησης. Η δομή της ελληνικής κοινωνίας σε μια στιγμή.

Εικόνα 2η: Περνάω από την Ομόνοια. Πού εξαφανίστηκαν οι αλλοδαποί και τα πρεζόνια; Τους έκρυψαν στα στενά ή τους χτύπησε η ζέστη; Όπως και να 'χει, η Ομόνοια δείχνει εμβληματική: αυτή η βρόμικη, ζεστή, τσιμεντένια πλατεία είναι η Αθήνα σε περίληψη. Μπράβο σε όποιον τη σχεδίασε...

Εικόνα 3η: Αστυνομικός ρωτά κυρία για ένα εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο που είναι παρκαρισμένο στην είσοδο της πολυκατοικίας της: "Κυρία, σας ενοχλεί;" Αυτή απαντά αρνητικά και ο αστυνομικός φεύγει. Δεν ξέρω τι με εντυπωσιάζει περισσότερο: η αδιαφορία και των δύο; Η εξάρτηση της νόμιμης υποχρέωσης του αστυνομικού από την άδεια περιοίκου; Ή το από καιρό εγκαταλελειμμένο αυτοκίνητο σε κάποιον δρόμο της Αθήνας; Η νοοτροπία της Ελλάδας σε μια στιγμή.

18 σχόλια:

  1. Μου άρεσε το ποστ. Πέραν του γεγονότος πως μου αρέσει το στυλάκι σου, η ποιότητα γραφής σου μαγνητίζει. Συγχαρητήρια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πυρόλυση-πυρπόληση22 Ιουνίου 2011 - 12:31 π.μ.

    1)ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΣ+ΑΝ ΣΚΕΠΤΕΣΑΙ=>ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΣΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ.ΤΕΛΙΚΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ;ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ Ή ΝΑ ΜΗΝ ΒΛΕΠΕΙΣ;ΝΑ ΣΚΕΠΤΕΣΑΙ Ή ΝΑ ΜΗΝ ΣΚΕΠΤΕΣΑΙ;
    2)ΒΓΗΚΑΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΑΚΤΟΡΑ;ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΠΛΟ ΛΑΟ;ΣΤΗΝ ΠΛΕΜΠΑ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. και το ερώτημα είναι αν υπάρχει σωτηρία τελικά από αυτήν την νοοτροπία, από αυτό το μέλλον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. majestad, αυτή είναι η Ελλάδα του χθες, του σήμερα και του αύριο.

    (κάποιοι κατηγορούν για όλο αυτό τα 400 χρόνια που ακολούθησαν μετά την υποχρεωτική συνταξιοδότηση του σογιού σας. Αυτό και αν είναι εικόνα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το οτι ήμασταν αδικαιολογήτως λάρτζ είναι μια σπουδαία παρατήρηση.
    Το οτι κανείς δεν κάνει τη δουλειά του σωστά και κανείς δε νοιάζεται γι'αυτό είναι μια άλλη.
    Να παρατηρήσω κι εγώ οτι η νοοτροπία μας φαίνεται να αλλάζει από παρόμοιες παρατηρήσεις.
    Κάποιος κυνικός θα έλεγε οτι δεν έχει νόημα μιας και θα μείνουμε ίδιοι και θα το αποδείξουμε τη στιγμή που θα μας δοθεί η πρώτη ευκαιρία.
    Κάποιος ρομαντικός θα έλεγε οτι ξυπνήσαμε και τώρα θα αλλάξουμε τα πάντα γιατί είναι στο χέρι μας.
    Θα μείνω μόνο στο οτι παρατηρούμε. Όταν έχουμε μάτια κι αφτιά ανοιχτά, δε μπορεί κάτι θα περάσει μέσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τρεις εικόνες μια ολόκληρη πραγματικότητα. ζοφερή χωρίς πολλές προοπτικές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μα ολόκληρος Αυτοκράτορας και να πληρώνει αυτά που αγοράζει???? Σοκ, και δέος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητή Creep, να είστε καλά. Όσο για την ποιότητα, είναι ειδικότης μου (κάντε π.χ. κλικ εις την ετικέτα "Τζούλια").

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητή πυρόλυση, μια φορά στο τόσο δεν είναι κακό ούτε βλέπεις ούτε να σκέπτεσαι ούτε να βγαίνεις από τα ανάκτορα. Το πρόβλημα είναι όταν τα παραπάνω γίνονται συστηματικώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητέ vassiliostales, το έχω ξαναπεί, υπάρχει σωτηρία, είναι πολύ απλή και απορώ γιατί ο κοσμάκης δεν την ακολουθεί: τα λεφτά στην Ελβετία και ουάν-γουέι εισιτήριον για Νέα Υόρκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ apos, αυτό είναι το plan B' της σωτηρίας: ολική επαναφορά του Ιωάννου ΣΤ' (αν και φοβούμαι ότι τότε θα κατηγορούμε την βασιλείαν του και θα νοσταλγούμε τα 400 χρόνια).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητή AnD, ελπίζω να αλλάζουμε, γιατί αν δεν αλλάξουμε μόνοι μας θα μας αλλάξουν με το ζόρι οι καταστάσεις (και όχι απαραιτήτως προς την ορθή κατεύθυνση). Πάντως δεν αρκεί η παρατήρησις αλλά χρειάζεται και πράξις και ειδικώς σε μικρά ζητήματα μπορούμε να κάνουμε πολλές ενέργειες. Π.χ. έχω ήδη συγκεντρώσει στοιχεία για εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα της περιοχής μου και θα πάρω στον Δήμο να τα σηκώσουν (το έχω ξανακάνει και στο παρελθόν και -απίστευτον!- έπιασε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητή Μάνα, ελπίζω εκεί κάτω να είσθε καλύτερα. Ή μήπως διαδίδετε ότι έχετε τα ίδια χάλια για να μην πλακώσουμε τώρα με την κρίσιν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ mahler76, πρώτον δεν είμαι αυτοκράτωρ αλλά αυτοκρατορικός διάδοχος και δεύτερον ο Ιωάννης ΣΤ', όταν είδε τον λογαριασμόν, εδήλωσε ότι θα ξεκινήσει το κίνημα "δεν πληρώνω σε χλιδάτα μαγαζιά" (για την συνταγήν χρειάζονται: πέντε συνεργάτες, ένα βανάκι, 4 καλάσνικοφ και 6 μάσκες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητόν μου paidi, και πού να δεις τι έρχεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο αρχοντας, ο ελληναρας ειναι κατι που υπήρχε, υπαρχει και θα υπάρχει όσο υπάρχει και αυτή η φυλή. Φταινε τα γονίδια και ηταν έτσι απο αρχαιοτάτων χρόνων.

    Το ποιος σχεδιασε και το ποιος ενεκρινε αυτο το τεραρτούργημα και μας επιβάλλεται τοσα χρονια ειναι κατι που το έχω απορια και εγω. Αν βρεις ποιος κα^&&&λης είναι σφυρα μου το!, Εχω τα σωστα παρεακια για τακτοποιηση θεμάτων...

    Το τριτο ειναι το σημειο των καιρων και το αποτελεσμα των άνωθεν...
    Με τιν να πρωτοαδιαφορήσει κανεις στους καιρους αυτούς...
    DAN

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπητή DAN, όταν γράφετε "κα^&&&λης" υποθέτω ότι εννοείτε "καλούλης" και δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αυτολογοκρίνεσθε.
    Επίσης όταν λέτε ότι έχετε τα σωστά παρεάκια για τακτοποίηση θεμάτων, εννοείται ότι ξέρετε ανθρώπους στο κύκλωμα στημένων ποδοσφαιρικών αγώνων; Αν ναι, Ουντινέζε-Μίλαν, τι να το παίξω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι σεκρετικοί νοτάριοί μου θα παραλάβουν το σχόλιόν σας