Καλωσόρισμα

Εγώ, ο πρωτοπανεντιμοϋπέρτατος Κωνσταντίνος Καντακουζηνός, οι κουροπαλάτιοί μου, οι πρωτοσπαθάριοί μου, οι λογοθέτες μου, η κυρα-Μαριγώ η πλύστρα μου και η Σβετλάνα η μασέζ μου (σιάτσου) σας καλωσορίζουμε εις το ιστολόγιόν μου.

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Διά μακράς αλουσίας (Ευριπίδου Ορέστης, στ. 226)

Η ανάρτησις αφιερούται εις τον άσωτον, που έρριψε την ιδέαν
Αναγιγνώσκεται εντός 5'06"47ns (=nanosecond)

Μέγα θέμα έχει δημιουργηθεί με τους υποψηφίους για τον διαγωνισμόν της Eurovision. Ο αποκλεισμός του Γιάννη Σαββιδάκη και του Θεοχάρη Ιωαννίδη προεκάλεσε πλείστες αντιδράσεις - σε τέτοιον βαθμόν, ώστε θεωρείται σχεδόν βέβαιον πως πρόκειται περί αντιπερισπασμού της κυβερνήσεως, προκειμένου να περάσει νέα επώδυνα μέτρα του Μνημονίου.
Ο Ηλίας Ψινάκης όμως, μάνατζερ του Θεοχάρη Ιωαννίδη, ακολούθησε τα χνάρια του Απόστολου Γκλέτσου και ύψωσε το ανάστημά του κάνοντας δηλώσεις για τον αποκλεισμόν του μανατζαρομένου του από το σαλέ του εις τα Τρία-Πέντε Πηγάδια (τρία... πέντε... δεν θα τα χαλάσουμε εις τον αριθμόν τώρα): "Κάποιοι θέλουν να πάμε στην Eurovision σαν τις γύφτισσες". Αδυνατώ να σχολιάσω το σαλέ, την γούναν και το ρεπορτάζ. Θα κάνω όμως μιαν παρατήρησιν: όταν λέγει "σαν τις γύφτισσες", εννοεί κάτι τέτοιο;
Εν συνεχεία, ο κ. Ψινάκης επετέθη εις την επιτροπήν δηλώνοντας: "Ο Τ. Χυτήρης είχε ζητήσει να μη δοθεί μεγάλη σημασία και έκταση στο θεσμό και να είναι low profile. Εκείνος διόρισε τρία άσχετα μέλη, τα οποία είναι κουλτουριάρηδες. Η μία είναι η κυρία Λυδία Κονιόρδου, μια “Επιδαύρια” ηθοποιός, η Λένα Διβάνη –μια τύπου συγγραφέας- και ο κ. Ζάννος..." και: "Η εικόνα της ΕΡΤ με τις άλουστες, ανθυποκουλτουριάρες που βάλανε να κρίνουν... θυμίζει ΥΕΝΕΔ και Χούντα". 
Η αλήθεια είναι ότι αναρωτιέται κανείς τι σχέσιν έχουν μεταξύ τους και με την Eurovision μια ηθοποιός, μια αναπληρώτρια καθηγήτρια διπλωματικής ιστορίας και γνωστή (έστω "τύπου") συγγραφεύς και ένας δικηγόρος με ειδίκευσιν στο δίκαιον πνευματικής ιδιοκτησίας. Αν είναι να κρίνουν αυτοί οι άνθρωποι τραγούδια, γιατί να μην κρίνουν την προαγωγήν της κ. Διβάνη (που έχει γράψει βιβλίον για τις εν Ελλάδι μειονότητες - χμ, ύποπτον αυτό...) τριμελής επιτροπή αποτελουμένη από τους Δημοσθένη Λιακόπουλο,  Ευγενία Μανωλίδου και Μάνο Τσαγκαράκη (ο Δημητράκης του "Νησιού"); Αδυνατούσα λοιπόν να καταλάβω την σύνθεσιν της επιτροπής, μέχρι που είδα τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΡΤ και κατάλαβα: είναι όλοι τους εκεί! Νομίζω ότι κακώς η ΕΡΤ δεν έβαλε εις την επιτροπήν και ένα άλλο μέλος του Δ.Σ. της, τον κ. Χρήστο Αβραάμ, εμπειρογνώμονα Α΄ στο Υπουργείο Εξωτερικών: η συμμετοχή μας εις τον διαγωνισμόν είναι ένα από τα λίγα διαπραγματευτικά όπλα που έχουν απομείνει εις την χώραν μας.

Ο χαρακτηρισμός "άλουστες" προκάλεσε προβληματισμόν: ποιες ακριβώς εννοεί; Και την Διβάνη και την Κονιόρδου; Φήμαι πάντως λέγουν ότι η κ. Διβάνη, για να αποσείσει κάθε υποψίαν, εμφανίζεται πλέον εις την Νομικήν με wet look, που παραπέμπει εις φρεσκολουσμένον μαλλί. Ο κ. Ψινάκης επανήλθε και διευκρίνισε ότι εννοούσε την κ. Κονιόρδου την οποίαν "έλουσε" καταλλήλως δηλώνοντας ότι η Βουγιουκλάκη της έλεγε: "Λούσου, χρυσούλι μου, λούσου". 
Οι μάσκες πλέον έπεσαν: αποκαλύπτω ότι η κ. Κονιόρδου, που παρουσιάζεται ως μεγάλη ηθοποιός, δεν έχει παίξει ΠΟΤΕ ρόλους λουσμένων: ούτε την Άρτεμιν να λούζεται, ενώ την βλέπει ο μπανιστιρτζής Ακταίων, ούτε χαρακτήρα του "Ρωμαϊκού Λουτρού" του Στανισλάβ Στρατίεφ ούτε καν με τον ρόλον της Σαρλότ Κορνταί εις το έργον "Μαρά/Σαντ" του Πέτερ Βάις δεν έχει τολμήσει να αναμετρηθεί, από φόβον μήπως την πιτσιλίσει καμιά σταγόνα την ώρα που ο Μαρά παίζει με το πλαστικόν παπάκι του (ο φόνος του Μαρά έγινε, ως γνωστόν, εντός του λουτρού του). Επιπλεόν, η κ. Κονιόρδου δεν θα καταφέρει ποτέ να παίξει την Αντιγόνη όπως η Γκαρσόνα Βου, διότι αμέσως μετά η Αντιγόνη λέγει (στίχοι 892-893): "εγώ νεκρούς με τα χεράκια μου σας έλουσα". Οφείλω όμως να παραδεχθώ ότι δικαιολογημένως θεωρείται ως η καλύτερη Ηλέκτρα των τελευταίων ετών, έχοντας ταυτιστεί με την ηρωίδα, προς την οποίαν η Κλυταιμνήστρα λέγει εις την τραγωδία του Ευριπίδου (στίχοι 1107-1108): "Μα έτσι, μετά τη γέννα σου, απομένεις άλουστη και κακοντυμένη;"  Επιπλέον, πρέπει να αποκαλύψω ότι αρνείται μετ' επιτάσεως να παίξει εις το Λουτρόν των Αέρηδων εις την Πλάκαν. Και καταλαβαίνουμε πλέον όλοι για ποιον λόγον ακυρώνει τις παραστάσεις της, όποτε βρέχει...
 Το πρωτοφανές τούτο γεγονός (άλουστοι να κρίνουν λουσμένους) έφτασε και εις την Βουλήν από το ΛΑΟΣ, το οποίον φαίνεται πως έχει πάρει πατριωτικά το θέμα της Eurovision.

Και λίγα λόγια για τους αποκλεισμένους:
- ο κ. Ιωαννίδης έχει δηλώσει ότι έχει όλα τα προσόντα για να πάει εις την Eurovision: "Φέτος, λοιπόν, που ο διαγωνισμός θα γίνει στη Γερμανία, θα έχω ένα πλεονέκτημα. Στην πόλη που θα γίνει η Eurovision έχω γεννηθεί, έχω μεγαλώσει, έχω φίλους... Μιλάω πολύ καλά γερμανικά... Όλα αυτά είναι καλοί οιωνοί". Δεν αντιλαμβάνομαι τα κριτήριά του. Και ο κ. Βελόπουλος έχει γεννηθεί εις την Γερμανίαν: δηλαδή μας προτείνει να στείλουμε εις την Eurovision τον κ. Βελόπουλον; Εγώ πάντως ενόμιζα ότι επιλέγονται τραγουδισταί με βάσιν την φωνήν και ουχί τον τόπον γεννήσεως. Πάντως, αν είναι έτσι, ελπίζω ο επόμενος διαγωνισμός να γίνει εις την Μ. Βρετανίαν, ώστε να στείλουμε την Ιουλία Αλεξανδράτου που έχει μητέρα Αγγλίδα ή εις την Ουκρανίαν, ώστε να στείλουμε την playmate Κάτια Δέδε, που είναι μισή Ουκρανή. Πάντως, ο κ. Θεοχάρης Ιωαννίδης εις την ίδιαν συνέντευξιν μας κάνει την χάριν και δέχεται να κριθεί: "Από εκεί και πέρα, όπως απαιτεί η διαδικασία, αποφασίζει ο ελληνικός λαός". Το παλαιόν σύνθημα: "ΠΑΣΟΚ-Λαός στην εξουσία" γίνεται  πλέον "Θεοχάρης-Λαός (ή ΛΑΟΣ) στην Eurovision".
- ο κ. Σαββιδάκης πάντως, ή μάλλον η εταιρία του, έθεσε το θέμα επί της πραγματικής του βάσεως: "οφείλουμε να τονίσουμε πως θεσμικά η ελληνική δημόσια τηλεόραση, αφού δεν έχει προβάλει ποτέ πλασματικό τηλεοπτικό πρόγραμμα (reality), μας εκπλήσσει με τον αποκλεισμό του Γιάννη Σαββιδάκη".

Αυτό ακριβώς είναι το θέμα, ότι όλοι οι υποψήφιοι είναι δημιουργήματα των ριάλιτι της ιδιωτικής τηλεοράσεως. Και θα συμφωνήσω εδώ με τον κ. Ψινάκη: η επιτροπή είναι άσχετη, όχι μόνον με το τραγούδι (καθώς δεν είναι ούτε συνθέται ούτε ερμηνευταί), αλλά κυρίως με τα παράγωγα των ριάλιτι και τα άτεχνα αγγλόφωνα ποπάκια. Επιπλέον είναι υπερβολικά σοβαρή για την ξεφτίλαν εις την οποίαν εντάσσεται ο διαγωνισμός. Αν αποφασίζαμε να στείλουμε τραγούδια που εκφράζουν την Ελλάδα και τον πολιτισμόν της, να το ξαναβλέπαμε. Ωστόσο, αν κρίνω από τους υπολοίπους διαγωνιζομένους, διαπιστώνω πως, αντί η συμμετοχή εις ριάλιτι να είναι λόγος αποκλεισμού από τον διαγωνισμόν, είναι τελικώς απαραίτητον κριτήριον. Η ΕΡΤ, αντί να στηρίζει τον ελληνικόν πολιτισμόν και να κρατά ένα επίπεδον που εκ του νόμου υποχρεούται να έχει, προβάλλει τα δημιουργήματα των σαχλών αμερικανόφερτων εκπομπών και στηρίζει την ιδιωτικήν τηλεόρασιν και τας επιλογάς της. 
Ένα μεγάλο μπράβο λοιπόν εις τον ποιητήν κ. Χυτήρη και εις το Δ.Σ. της ΕΡΤ: Mega, Ant1, Alpha και Star θα τους είναι αιωνίως ευγνώμονες για την υποστήριξίν τους εις την δύσκολην διαφημιστικώς αυτήν περίοδον.


Εντάξει, αρκετά με τις σάχλες. Υπάρχουν σοβαρότερα θέματα που μας απασχολούν:  


Ειμί Κωνσταντίνος ο λουσμένος και άρτι ωλοκλήρωσα.

Υ.Γ.1: Υποθέτω ότι η Ανδόρρα αδυνατεί να συμμετάσχει, διότι όλοι οι κάτοικοί της έχουν ήδη τραγουδήσει εις τον διαγωνισμόν. Δεν έχουν όμως τραγουδήσει οι δύο πρίγκηπες της Ανδόρρας: ο επίσκοπος του Urgell και ο πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί. Ενδιαφέρον ντουέτον και σίγουρον ντουζ πουάν.
Υ.Γ.2: Επιμύθιον: αν είσθε όμορφοι, πλακωθείτε εις τα γυμναστήρια και εις τα συμπληρώματα διατροφής, ώστε να γίνετε φέτες: αν το καταφέρετε αυτό, μετά και ηθοποιοί θα γίνετε και τραγουδισταί - μέχρι και Νόμπελ μπορεί να κερδίσετε.
Υ.Γ.3: Απορία: γιατί δεν στέλνουμε την Λυδία Κονιόρδου εις την Eurovision; Από το παρακάτω δείχνει ότι είναι ανώτερη πολλών (πρόκειται για τον θρήνον της Μήδειας ενώπιον του Johnson Baby Shampoo - η μουσική είναι από μίαν παράστασιν που εγιουχαΐσθη, αλλά είχε τουλάχιστον πολύ ενδιαφέρουσαν και βαθέως μεσογειακήν μουσικήν):

26 σχόλια:

  1. Αξίζει ο θεσμός έστω και μία ανάρτηση; προσωπικά αμφιβάλλω σφόδρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. νομίζω να στείλουμε την Κασσιανή να πει κανένα τροπάριο, να τελειώνουμε με αυτή την ιστορία. άντε σας βρήκα την ιδανική τραγουδίστρια μεγαλειότατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απολαυστικότατος!
    Τόση μελέτη για την Ευρωβιζιόν δεν περίμενα από έναν βυζαντινοτέτοιο η αλήθεια είναι, αλλά μάλλον για να ασχολείσθε εσείς, κάτι παραπάνω θα ξέρετε!

    Μια απορία!!!Στο Βυζάντιο ποιούς στέλναμε στον διαγωνισμό και ποιοί ήταν κριτές;Η Μιμή Ντενίση παύλα Θεοδώρα ή καμιά πιο μπας κλας της εποχής;

    Παρακαλώ, τα φώτα σας!!!

    :-)

    Καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Nα στείλουμε το Μάλαμα, να κόψουν άπαντες τις φλέβες τους, να γίνει μακελειό, λουτρό αίματος, να καταγραφεί ως η μεγαλύτερη αιματοχυσία στη σύγχρονη ιστορία και κατόπιν παρακαλώ, να αναλύσει το θέμα η παμμέγιστη Τάτη και άλλοι άνθρωποι του Πνεύματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. αν κερδίσει κάποτε η αλβανία όμως και γίνει ο διαγωνισμός στα τίρανα, θα έχουμε πληθώρα επιλογών!
    μα είναι δυνατόν να αποκλείεται ο θεοχάρης ο ντυσσελντορφιώτης; σε τι κόσμο θα φέρουμε τα παιδιά μας;

    τελικά μη μου πεις, ότι δεν συμμετέχει η ανδόρα; αυτό είναι τεράστιο πλήγμα για τον θεσμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. εννοειται οτι αξιζει ο θεσμος και μια και δυο αναρτησεις
    η ατακα αλουστη αποκτα προσθετη αξια αφου την εχει η απολυτη εθνικη εβερ σταρ και παντα λουσμενη αλικη , οποτε οτι εχει πει η αλικη ειναι κλασσικο!
    εγω προτεινω να στειλουμε την αλεξια αλλα ως 80ς με ποστίς και ζαχαρατο μαζι ως αλεξια να τις τρελλανουμε τις ευρωπαιες
    υγ καντακουζινε σε λατρευω (και παλι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολυ φοβαμαι ομως οτι μετα την ελευση του Πολεμαρχου, το εμβλημα με το καπελο της μαγισσας-Τελος, το παρτυ στο roof garden της Φλωρανς και την περαιωση του dna μας,

    το μονο που θα απομεινει για τις επομενες γενιες θα ειναι το Τραλαλο.

    Στο εσχατολογικο-μετα-αποκαλυπτικο τοπιο της Νεας Ταξης Πραγματων,

    οι μη περαιωμενοι ανακαλυπτουν το μοναδικο στοιχειου πολιτιΖμου του παλιου κοσμου και κατακερματιζουν εκ νεου τη μανιεαρα.

    Παμε λοιπον!

    http://www.youtube.com/watch?v=frJBAN4euGo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητόν Heliotypon, είσθε και εσείς ακόμα ένα θύμα των συκοφαντιών των παπαγαλακίων της διεθνούς σιωνιστικής εκστρατείας υπονομεύσεως της συμμετοχής της Ελλάδος που σκοπόν έχει να κερδίσει το Ισραήλ;

    Υ.Γ.: Έβαλα οκτώ γενικές στην σειράν: δεν είναι βεβαίως το ρεκόρ μου, αλλά βλέπω ότι είμαι σε φόρμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητή Μάνα, η Κασσιανή δεν μπορεί να πάει εις τον διαγωνισμόν, γιατί είναι μέλος άλλης κριτικής επιτροπής:
    http://konstantinoskantakouzinos.blogspot.com/2010/10/b-factor.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητή cibus, το "Θεός" δεν ξέρω εις ποίον αναφέρεται: εις εμέ ή εις τον Θεοχάρην;
    Αν και δεν έχει σημασία γιατί πάνω-κάτω το ίδιο είμαστε (πόσο πάνω και πόσο κάτω δεν θα αποκαλύψω την στιγμήν ταύτην...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητή Αβάδιστη, αι ατέλειαι του γραπτού λόγου: κυριολεκτείτε (είσθε δηλαδή φαν του Μάλαμα) ή όχι;
    Η Τάτη θα ασχοληθεί έτσι κι αλλιώς: ό,τι και να γίνει υπάρχουν και κάποιες αξίες σ' αυτήν την χώραν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητή porcupine, σας παραπέμπω εις την απάντησίν μου εις το σχόλιον της Μάνας άνωθεν.
    Έχω αναλύσει άλλα και άλλα, την Eurovision δεν θα άγγιζα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ tovenito, αν ενθυμούμαι καλώς, πανηγυρίζατε την επιστροφήν της Ιταλίας.
    Φάτε την τώρα από την Ανδόρραν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ άσωτε, ο διαγωνισμός αποτελεί ένα από τα σταθερά μου ενδιαφέροντα. Έχω ήδη σχολιάσει την περσινήν μας συμμετοχήν (Αλκαίος, αν θυμάται κανείς...) στα πέτρινα χρόνια, τότε δηλαδή που μόνον εγώ διάβαζα ό,τι έγραφα:
    http://konstantinoskantakouzinos.blogspot.com/2010/06/retrospective-vol-3-2010.html (η δεύτερη ανάρτησις της ρετροσπεκτίβας μου) ή, εναλλακτικώς, η ίδια ανάρτησις εις το ιστολόγιον της δεσποινίδος Ματίνας εδώ:
    http://mattinamandarinaki.blogspot.com/2010/05/eurovision-photoshop-contest-oslo-2010.html

    Η πρότασίς σας είναι έξοχη: θέλω βάτα - κι άλλη βάτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητή tzagalagabugu, όπως είναι προφανές από την ανάρτησίν μου, πιστεύω ότι όλα τα έχουν πει οι αρχαίοι τραγικοί. Βέβαια υπάρχουν ορισμένα σύγχρονα τραγικά που τους ξεπερνούν, όπως το συγκεκριμένον άσμα. Ωστόσο ποτέ μην αποκλείετε ότι εις κάποιαν χαμένην τραγωδίαν του Αισχύλου ο χορός μπορεί να τραγουδά εις κάποιον στάσιμον:
    "θέλεις τραλαλά, θέλω τραλαλό, Δία σε δοξάζω, για να παίζω τραλαλό"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μεγαλειότατε, με τη σειρά μου θα πρότεινα να συμμετάσχει στο γιουρο-ιβέντ μια χορωδία καλλικέλαδων βατοπαιδινών: μια μίνιμαλ πρόταση, με χαμηλό κόστος και μεταφυσική σημειολογία. Αφήστε δε τον ντουβρουντζάν που θα υποστούν οι απανταχού σιωνισταί, οι οποίοι, ως γνωστόν, απεργάζονται αόκνως την καταστροφήν του έθνους και σε καλλιτεχνικόν επίπεδον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δεν ξέρω αν θα συμμετάσχει τελικά η Ανδόρα, αλλά φαντάζεσαι τι θα γίνει αν αποφασίσει να συμμετάσχει το Βατικανό;
    Προβλέπω στα μεσημεριανά πάνελ νέο χωρισμό σε Ενωτικούς και Ανθενωτικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητή pastaflora, η πρότασις σας είναι ενδιαφέρουσα. Θα την κρατήσω για την επομένην χρονιάν, οπότε και ελπίζω να δω την Ελένη Φουρέιρα με φωνητικά από μοναχούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπητή Αβάδιστη, κωλύομαι να σας απαντήσω, αν και το επιθυμώ σφόδρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητέ Θωμά, η προοπτική είναι λίαν ανησυχητική. Μόνον μία πρότασις εκ του Αγίου Όρους, ως η παραπάνω της pastaflora, μπορεί να αντιμετωπίσει επιτυχώς ένα τέτοιο ενδεχόμενον (μάλιστα δε, το Άγιον Όρος, ως αυτοδιοίκητον, θα μπορούσε να κατέλθει με δικόν του σχήμα, ανεξάρτητον της Ελλάδος. Σκοπεύω να επανέλθω λίαν συντόμως εις το ζήτημα με ανάρτησιν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Εμενα πρεπει να στειλουν του χρονου!
    Να τραγουδησω ενα κουλοτραγουδο να ερθει στα ισια της η γιουροβιζιονα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αγαπητή Coula, ναι, σας έχω ήδη έτοιμον το άσμα:
    "Στο τσιγάρο που κρατώ..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. avadista@gmail.com δια την απάντηση.
    Δεν πιστεύω να είσθε ο Μάλαμας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι σεκρετικοί νοτάριοί μου θα παραλάβουν το σχόλιόν σας