Καλωσόρισμα

Εγώ, ο πρωτοπανεντιμοϋπέρτατος Κωνσταντίνος Καντακουζηνός, οι κουροπαλάτιοί μου, οι πρωτοσπαθάριοί μου, οι λογοθέτες μου, η κυρα-Μαριγώ η πλύστρα μου και η Σβετλάνα η μασέζ μου (σιάτσου) σας καλωσορίζουμε εις το ιστολόγιόν μου.

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Πρόκνη και Φιλομήλα

Εις την προηγουμένην ανάρτησιν με τις λουσμένες ανθυποκουλτουριάρες της Επιδαύρου έκανα αναφοράν εις αρχαίας τραγωδίας, μύθους κτλ. Θα μείνω εντός του θέματος, με αφορμήν ένα βίδεο.
Το φίλον ιστολόγιον της blogodiaroias (εξίσου σοβαρόν με το παρόν), ανήρτησε μίαν μικρού μήκους ταινίαν ονόματι "Via" εμπνευσμένη από τον μύθον της Πρόκνης και της Φιλομήλας (το βίδεο εδώ). Την ιστορίαν, όπως παραδίδεται από τους αρχαίους συγγραφείς, θα την διαβάσετε κάτω από το βίδεο (επίσης εδώ - ιστολόγιον σχετικόν με μύθους).

Φρονώ ότι ο μύθος δεν μας τα αποκαλύπτει όλα: λέγει, επί παραδείγματι, ότι αι δύο αδελφαί έσφαξαν και σέρβιραν εις τον Τηρέα τον υιόν του. Πώς τον εμαγείρεψαν; Με τι τον συνώδευσαν; Τον εφιλέταραν; Τον εσόταραν; Ερωτήσεις που μένουν αναπάντηται εδώ και χιλιετίες (αν και η εκδοχή του βίδεο μάλλον εις παϊδάκια παραπέμπει - με ή χωρίς τα διαλυτικά). Επειδή πιστεύω ότι ο τηλεοπτικός καιρός γαρ εγγύς, αναμένω να δω την απάντησιν εις το παιδικόν Master Chef που ετοιμάζεται - πώς αλλιώς θα καταφέρει να κάνει νούμερα;
Πάντως οι αρχαίοι ημών πρόγονοι συνήθιζαν πολύ την συγκεκριμένην σπεσιαλιτέ: 1) ο Κρόνος έτρωγε τα παιδιά του, 2) ο βασιλεύς της Φρυγίας Τάνταλος σέρβιρε εις τους θεούς τον υιόν του Πέλοπα, για να δει αν θα το καταλάβουν (παρατηρούμε όλοι ότι από αρχαιοτάτων χρόνων οι βασιλείς ήσαν φοβερά μυαλά. Ερώτησις: ο μύθος υπονοεί ότι οι θεοί εκτός από σαβουρογάμηδες -βλέπε Δία- ήσαν και σαβουροφάγοι; Μήπως τελικώς η αμβροσία δεν ήτο τίποτε άλλον παρά αρχαίον ντελίβερι με τον ιπτάμενον Πήγασον;), 3) ο υιός του Πέλοπος Ατρέας προσέφερε εις τον Θυέστην, τον αδελφόν του, γεύμα τα παιδιά του (η πατροπαράδοτος συνταγή ήταν προφανώς οικογενειακόν μυστικόν) κ.α.


Μένοντας εις την μαγειρικήν και κάνοντας ένα πολιτισμικόν τουρλού, σας πληροφορώ ότι η αρχαία μαγειρική έμοιαζε πολύ με την σύγχρονον κινεζικήν. Ως γνωστόν, μεγάλη κινεζική σπεσιαλιτέ είναι ο σκύλος (κουροπαλάτιός μου, νυμφευθείς εν Κίνα, ηναγκάσθη να δηλώσει εις επίσημον γεύμα με τα σπαστά του κινεζικά: "ή ο σκύλος ή εγώ" - ευτυχώς οι Κινέζοι κατάλαβαν τι εννοούσε και απεμάκρυναν από μπροστά του τον σκύλον, αν και θα μπορούσαν να παρανοήσουν και να αντικαταστήσουν τον σκύλον με τον ίδιον ως γεύμα).
Και ως μέγας προβοκάτωρ θα θέσω το ερώτημα: τι είναι πλησιέστερον προς τον ελληνισμόν και τας παναρχαίας του ρίζας, οι μετανάσται που κλέβουν σκυλιά για να τα φάνε ή ενδιαφέρουσαι οικολογικαί ειδήσεις όπως αυτή εδώ; Ή μήπως ουδέν εξ αυτών, διότι αφενός ο πολιτισμός έχει προχωρήσει και δεν τρώγουμε πλέον παιδάκια και άλλους φίλους του ανθρώπου (ούτε, εννοείται, επιτρέπεται να τους βασανίζουμε) και αφετέρου η υπερβάλλουσα κυνοφιλία είναι διαστροφή και τελικώς αντίθετος προς την ίδιαν την φύσιν (βλέπε βιολογικές διαδικασίες της φυσικής επιλογής, της προσαρμογής κ.α.)

Όπως αντιλαμβάνεσθε, σήμερον Κυριακή ο πρωτοπανεντιμοϋπέρτατος Κωνσταντίνος Καντακουζηνός σας προσκαλεί εις φιλοσοφικόν συμπόσιον με εκλεκτά εδέσματα.
Καλή σας όρεξη!

Ειμί Κωνσταντίνος ο παμφάγος και άρτι ωλοκλήρωσα.

19 σχόλια:

  1. Πρωτουπερεντιμότατε, δυστυχώς δεν βρίσκομαι εις την ευχάριστη θέσιν να λύσω την απορίαν σας διότι η φύσις προνόησε και δεν με έχρισε μάνα (του δειλινού καμπάνα). Κάτι σε ανίψι φλαμπέ δοκίμασα μόνο πέρυσι, αλλά πάνω που συγκέντρωνα τα αρωματικά μου με αντελήφθην η μητέρα του και έχασα την ευκαιρία.
    Καλή σας μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητή Ηώς, είναι προφανές ότι ο επαγγελματικός σας προσανατολισμός ήτο λανθασμένος:
    νηπιαγωγός έπρεπε να γίνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πανοσιερότατε, σαφώς και έχετε δίκαιον. Πού να τον βρούμε τον ορθό επαγγελματικό προσανατολισμό σε αυτή την χώρα; Κι εγώ νομίζω ότι θα ήμουν εξαίρετη παιδαγωγός. Θα ήγαγον τα βρέφη εις παιδικάς χαράς. Αυτά θα ήτο παιδιά, ημείς θα χαιρόμεθα.
    (Χάλια η γραμματική και το συντακτικό μου, θα το παλέψω περισσότερο άλλη φορά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να επισημάνω ότι η θεοφαγία έχει και την ευλογία του κλήρου, βλ. θεία μετάληψη.

    Αλλά επειδή είναι Κυριακή πρωι ποιο είναι το θέμα μας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εδώ μερικοί βαρεμένοι εξ υμών λυπούνται να φάνε κλασσικά κοψίδια όπως κουνέλια γιατί είναι "ζουζουνιάρικα" και κατσίκια γιατί είναι "γλυκούλια", θα τεθεί θέμα για τα σκυλιά;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. και η καραγιαννη σε μια ταινια ελεγε " θελω να φαω την βουγιουκλακη"
    ηθελε να γινει σταρ !
    ασχετο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αγαπητή Ηώς, κοιτάξτε εκεί μην σας καταργηθεί καμιά δίκη και άφετε τα παιδία και μη κωλύετε αυτά ελθείν προς εμέ.
    (Δεν ξέρω αν έγινε κατανοητόν το χριστιανικόν μου υπονοούμενον και η μεσσιανική μου απειλή).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητή Αβάδιστη, έχετε δίκιον. Η αναφορά μου εις την Κυριακήν έχει να κάνει με μεγαλειώδη γεύματα που παραθέτω συχνώς εις τα ανάκτορά μου.
    Το μενού ποικίλλει: άλλοτε παϊδάκια όπως σήμερον, άλλοτε μυαλά, άλλοτε αμελέτητα, άλλοτε σπλήνες, πλεμόνια, συκώτια κτλ.
    (Χοιρινόν μόνον δεν τρώμε, γιατί είναι ακάθαρτον και μας αηδιάζει.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπητή Πασχαλίτσα τιμωρέ, λίγα τα λόγια σας για τα ζουζουνιάρικα και τα γλυκούλικα, γιατί θα βρω καμιά συνταγήν για πασχαλίτσας και ποιος σας πιάνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητέ άσωτε, πώς από το βίδεο της μπλογκοδιάρροιας έφτασα εις τα κινέζικα σκυλιά ακόμη δεν το έχω αντιληφθεί.
    Σήμερον μόνον άσχετα λέγομεν, οπότε σχολιάστε ελευθέρως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μεγαλειότατε, κάτι τέτοιες στιγμές αισθάνομαι πραγματική υπερηφάνεια που η μαγειρική δια εμέ αποτελεί μια terra incognita. Και όπως όλα δείχνουν θα παραμείνει εις το διηνεκές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ υπαρλαμπρότατε.... βλέποντας το νέο σας μενού μου δημιούργησε την ανάγκη να το δοκιμάσω....
    Έχοντας στο μυαλό μου ότι τον σκύλο μου τον πλήρωσα 700€... είπα να φάω ένα από τα παιδιά μου καθώς εκείνα τα έκανα τσάμπα και αν μου άρεσε θα μπορούσα να κάνω άλλα ....
    Το κακό είναι ότι ο μεγάλος μου είναι σιτεμένος...και μου έχει στοιχίσει μια περιούσια ήδη, έτσι είπα να τον αφήσω μπας και με ξεπληρώσει κάποτε....
    Οπότε έστρεψα την προσοχή μου στο μικρότερο που και τρυφερούδι είναι και ακόμη δεν έχω πληρώσει τόσα γι αυτό όσα και για τις γκόμενες του!
    Αλλά υπήρξε πρόβλημα!
    Δεν στεκόταν να τον πιάσω! Μόλις με είδε με την χαντζάρα έκανε φρρρ και άρχισε να τρέχει.... τώρα που σας γράφω είμαι λαχανιασμένη και ιδρωμένη...πτώμα εντελώς και μου κόπηκε η όρεξη από την τόση κούραση! Υπάρχει περίπτωση να μου στείλετε κάνα μεζεδάκι;;;
    Ζητάω πολλά;;;;

    Που να σκύψω τώρα.... οποτε αρκεστείτε στον σεβασμό και την εκτίμηση μας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητή pastaflora, το αυτό ισχύει και δι' εμέ: δεν ασχολούμαι, διότι μπορεί να γίνουν γαστριμαργικά εγκλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητή Καπετάνισσα, αυτό το πρόβλημα έχω και εγώ με τις αλανιάρες κότες. Ευτυχώς υπάρχουν και σούπερ-μάρκετ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πάτησα το λινκ για τα σκυλιά που τρώνε οι μετανάστες και μου έφυγε κάθε διάθεση να γράψω οτιδήποτε αστείο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητέ Vam33, κακώς σας έφυγε η διάθεσις για οτιδήποτε αστείον.
    Με αυτά που έρχονται τέτοιες ειδήσεις θα μας είναι συντόμως εντελώς αδιάφορες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Βλεπω ξεκινησες τις κακες παρέες! Ας ειναι! Τι γλυλιά τι γατιά τι χοιρους...
    τα εχουμε φαει ολα στα γνωστα γουδις...

    Τι ειναι τα πλεμόνια; Και γιατι δε τα λεμε απευθειας πνευμόνια;;;

    Ποτε θα έχουμε σουπιες στο μενου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. *όπου γλυλιά...(ελεος) σκυλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπητή Coula, τα πλεμόνια είναι η γκουρμέ λέξις για τα πνευμόνια.
    Δεν έχετε δει μενού να λένε πχ τερίνα κουνελιού; Ο ανίδεος πελάτης λέγει "wow!"
    Ο υποψιασμένος λέγει: "μπλιαχ! Ζελέ από κουνέλι..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Οι σεκρετικοί νοτάριοί μου θα παραλάβουν το σχόλιόν σας